- Produkty CREATON są znane i cenione na polskim rynku, a jak wygląda obsługa rynków zagranicznych?
- Na przestrzeni dekad marka CREATON stała się jednym z liderów segmentu dachówek ceramicznych w krajach Beneluksu oraz w Niemczech. W skali Europy dysponujemy niezwykle konkurencyjnym i nowoczesnym zapleczem przemysłowym. Obejmuje ono siedem zakładów produkcyjnych w Niemczech, trzy w Polsce i jeden na Węgrzech. Spółka CREATON Polska odpowiedzialna jest za rozwój marki na rynkach krajów nadbałtyckich oraz u naszych wschodnich i południowych sąsiadów. We wszystkich tych państwach coraz częściej można spotkać produkty pochodzące właśnie z naszych zakładów.
- Cały czas dochodzą również nowe rynki, na których działa CREATON Polska. Jakie są najbliższe plany spółki, na jakich rynkach będzie odpowiedzialna za rozwój marki?
- Jak wspomniałem wcześniej, w tym roku nasza firma stała się częścią Grupy TERREAL – francuskiego producenta pokryć dachowych. Efektem tej transakcji jest szerokie zaistnienie na arenie międzynarodowej. Fuzja obu podmiotów doprowadziła do powstania europejskiego lidera na rynku dachówek ceramicznych, zajmującego czołową pozycję we Francji, Niemczech, Polsce, Europie Południowo-Wschodniej, USA oraz Korei, sprzedającego także swoje produkty do Włoch, krajów Beneluksu, Hiszpanii i na inne rynki eksportowe. Połączenie umożliwiło działania w nowej skali, przekładając się na szerszy zasięg i większą dywersyfikację naszego asortymentu.
- CREATON Polska stawia na najwyższą jakość swoich dachówek, ale czy firma stara się także wpływać na jakość wykonawstwa?
- Nawet najlepsza dachówka nie spełni naszych oczekiwań, jeśli zostanie nieprawidłowo ułożona. Dlatego też aktywnie wspieramy inicjatywy mające na celu rozwój zawodowy dekarzy i podnoszenie ich kwalifikacji. W 2012 roku przy fabryce w Widziszewie uruchomiliśmy Akademię CREATON. W ramach prowadzonych w niej zajęć uczestnicy zdobywają nową, cenną wiedzę oraz doskonalą swoje umiejętności praktyczne. Co roku w Akademii szkolimy ponad 1000 wykonawców z Polski i zagranicy. Udział w tej inicjatywie edukacyjnej to także okazja do zapoznania się z ofertą rynkową marki CREATON, stosowanymi przez nas procesami technologicznymi, a także zasadami montażu konkretnych produktów. Dekarze mogą również wymienić się swoimi doświadczeniami, zarówno z prowadzącymi zajęcia ekspertami, jaki i pozostałymi uczestnikami – fachowcami różnych specjalizacji.
- Na rynku dekarskim brakuje rąk do pracy. Czy istnieje jakiś sposób na zachęcenie młodych ludzi do wyboru tego zawodu?
- Niestety szkoły branżowe kształcące w zawodzie dekarza każdego roku kończy zbyt mała liczba osób, aby zaspokoić aktualne potrzeby rynkowe. Ważne są więc kampanie informacyjne, dzięki którym młodzi ludzie mogą dowiedzieć się o korzyściach płynących z pracy w zawodzie dekarza. Jest to profesja z długimi tradycjami, a równocześnie perspektywiczna, gwarantująca pewne zatrudnienie oraz atrakcyjne zarobki. Co więcej, wiążąca się również ze sporym prestiżem społecznym. Opinie i sugestie dekarzy często wpływają na podejmowane przez Klientów decyzje. To od zaufanych fachowców zależy jakość dachu, a w efekcie – bezpieczeństwo całego domu. Przykładem inicjatywy nastawionej na popularyzację tej profesji jest zorganizowana przez Polskie Stowarzyszenie Dekarzy akcja „Zawód przyszłości – dekarz”, której CREATON Polska jest partnerem strategicznym.
- Jaka jest według Pana rola takich organizacji jak Polskie Stowarzyszenie Dekarzy w kształtowaniu rynku budowlanego?
- Olbrzymia! Niezwykle cenne są wszelkie działania wspierające rozwój branży. Szczególnie te ułatwiające podnoszenie kwalifikacji – nie tylko dekarzom, ale również blacharzom czy cieślom. Ma to ogromne znaczenie w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na fachowców. Naszymi wspólnymi celami są między innymi zwiększenie społecznej świadomości na temat zawodu dekarza, podnoszenie kwalifikacji fachowców oraz edukacja nowych. Działania te prowadzą do kompleksowego rozwoju całej branży – a w efekcie także licznych korzyści dla naszych Klientów.
- I na koniec, przysłowiowa kropka nad „i”, czyli pytanie podsumowujące naszą rozmowę: w czym tkwi istota sukcesu firmy?
- Źródłem sukcesu naszej marki jest ponad 130-letnie doświadczenie produkcyjne oraz nieustanny nacisk na innowacyjność technologiczną. Bezpośrednio przekładają się one na najwyższą jakość wszystkich produktów marki CREATON. Dzięki temu naszym Klientom możemy zaoferować wyroby dopracowane pod każdym względem – wytrzymałości, funkcjonalności, designu. Rozwiązania przez nas stosowane są sprawdzone, nowoczesne i dokładnie przemyślane.
Od początku istnienia firmy przywiązujemy olbrzymią wagę do budowania i zacieśniania relacji biznesowych z naszymi Partnerami Handlowymi. Dzięki doskonałej współpracy z kontrahentami, których grono stale się powiększa, produkty CREATON dostępne są na terenie całej Polski oraz w innych krajach europejskich.
Wyjątkowymi ambasadorami naszych produktów i marki są oczywiście dekarze. Tej grupie zawodowej, a konkretnie licznie współpracującym z nami profesjonalistom zawdzięczamy propagowanie rzetelnej wiedzy o produktach, technologii i rozwiązaniach CREATON. Nierzadko właśnie dekarze mają istotny wpływ na wybór konkretnego modelu dachówki, rodzaju membrany czy akcesoriów dachowych.
Dziękuję za rozmowę.
Nasze produkty
CREATON oferuje Ci aż ponad 240 kombinacji kolorów, powierzchni i modeli do osiągnięcia założonego efektu. Wybierz dachówkę, która Cię interesuje.