- Czy Pana zdaniem współcześnie możliwe jest prowadzenie innowacyjnego biznesu produkcyjnego, który nie będzie szkodził naturze, a wręcz ją wspierał?
- Każda działalność produkcyjna prowadzona przez człowieka ma wymierny wpływ na środowisko naturalne. To, jaki jest ten wpływ, zależy od odpowiedzialności firmy i adekwatnego reagowania. Nie da się prowadzić biznesu, który nie oddziałuje na środowisko. Przedsiębiorstwo powinno być świadome swoich działań: musi identyfikować zagrożenia, wprowadzać środki zaradcze i kompensacyjne oraz prowadzić ciągły monitoring, a także nieustannie doskonalić się w tym zakresie.
Jeżeli ktoś mówi, że jego firma nie wpływa negatywnie na środowisko, ponieważ zastosował innowacyjne metody, jest w błędzie. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak produkcja naszych dachówek oddziałuje na środowisko naturalne. Dzięki temu, jako świadomy producent wyrobów pokryć dachowych, przyczyniamy się do minimalizacji i rekompensacji naszego wpływu na nie.
- Jakie są najbliższe plany firmy, jeśli chodzi o dalszy rozwój w duchu zrównoważonego rozwoju?
- W roku 2020 dalej będziemy kłaść nacisk na ograniczenie emisji dwutlenku węgla do powietrza. Mamy już uzgodnione działania zmierzające w tym kierunku dla wszystkich naszych zakładów CREATON w Polsce.